Thunderbird mail instellen

Thunderbird problemen met mail instellingen

Kijk bij hostingby.nl voor actuele info

 

Oude info

Bij de nieuwe versie van Thunderbird wordt er automatisch gezocht naar de mail instellingen en dat gaat vaak niet goed! Stel als eerste de account die van je internet provider in (ziggo, casema, tele2, xs4al.....).

Ga naar Extra, accountinstellingen, (verwijder eerst foute accounts) onder accountinstellingen kies nieuwe e-mail account,

Vul in: naam, e-adres en ww, oké, (laat thunderbird zoeken) kies dan bewerken,

probleem zit in imap en poortkeuze

Klik bewerken, wijzig;

Inkomend: mail.je-domeinnaam.nl [pop] 110 [geen]

uitgaand: mail.je-domeinnaam.nl (of bij ziggo: smtp.ziggo.nl ) en klik voor opslaan op Handmatige Configuratie...

probleem zit in imap en poortkeuze

Voor de overige instellingen
Ga naar de account, klik serverinstellingen, (indien het een extra e-mail adres bij je hoofdaccount is, kies bij gebruikersnaam het volledige Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.)

extra instellingen

klik geavanceerd voor
kies Postvak IN voor mail aparte map,
kies Global voor alle accounts in 1 map,
kies Deze server.....[ ] of [x] om bij account mail wel of niet auto mail ophalen.